اردک احمدی نژاد
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

هفته نامه فرانسوی کانارد آنشنه (اردک زنجیر شده) که نزدیک به یک سده پیشینه مطبوعاتی دارد و به دلیل افشای اخبارمهم، دست اول و معتبر، سرشناس شده است، در مقاله ای زیرنام "عملیات پنهانی اسراییل در ایران " همان ادعا های حکومت اسلامی در باره نقش اسراییل، امریکا وانگلیس را در خرابکاری ها و ترورهای اخیر ایران بازگو کرد.

 

در این مقاله که در تاریخ 29 دسامبر2010، در این هفته نامه منتشر شد، کانارد آنشنه، گوشه چشمی هم به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی نشان داد و با کشیدن کاریکاتوری از احمدی نژاد درحال خواندن این روزنامه، این شبهه را در خوانندگان فرانسوی زبان ایجاد کرد که کانارد آنشنه، اخبار دست اولی را درتاًیید ادعای های حکومت اسلامی، به رئیس جمهور آن انتقال می دهد! در این کاریکاتور احمدی نژاد می گوید « چه چیزی یاد می گیرم ؟ »

 

کانارد آنشنه، در 27 اکتبر گذشته نیز مقاله ای زیر نام " خرابکاری پنهانی در ایران " منتشر کرد و در آن اسراییل را عامل بسیاری از عملیات پنهانی در ایران قلمداد کرد.

کانارد آنشنه، بی آنکه مدرک معتبری در باره این ادعا ها ارائه دهد، تنها با سر هم کردن اخباری که در طی سال گذشته به عنوان گمانه زنی! در دیگر رسانه های همگانی درج شده بود، نقطه نظرات ضد اسراییلی را بیان نمود و توانست در افکار بخشی از خوانندگان ناآگاه به مسائل ایران، به سود حکومت اسلامی تاًثیر بگذارد.

 

این مقاله در هنگامی انتشار می یابد که قرار است بزودی راًی دادگاه ویژه سازمان ملل در باره ترور رفیق حریری نخست وزیرپیشین لبنان اعلام شود. به گفته منابع آگاه به این پرونده، گروه شبه نظامی حزب الله، دست نشانده حکومت اسلامی در لبنان و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی در ترور رفیق حریری دست داشته اند.

 

حکومت اسلامی و فرزند خوانده اش حزب الله ادعا می کنند که در کشتن رفیق حریری نقشی نداشته اند و اسراییل را عامل این کار می معرفی می کنند. پدر و پسر در وضعیت بدی گرفتار شده اند و می کوشند تا بهر ترتیب پیش از اعلام راًی دادگاه ویژه سازمان ملل، با تهدید و تمهید، درافکارعمومی ورسانه ها تاًثیر گذاشته تا اثرات محکومیت خود را کمرنگ جلوه دهند  و نظر رسانه ها را هرچه بیشترمتوجه اسراییل نمایند

 

کانارد آنشنه، برای اعتبار دادن به مقاله خود "عملیات پنهانی اسراییل در ایران " با مقدمه چینی می گوید: « به اعتقاد پاریس » سازمان اطلاعات اسرائیل " موساد " با کمک همکاران داوطلب ! خود در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا " و سازمان اطلاعات خارجی انگلیس " ام- آی- 6" یک رشته عملیات خرابکاری و ترور را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی برنامه ریزی نموده اند.

کانارد آنشنه روشن نکرد که منظور از « به اعتقاد پاریس »! چه شخص یا سازمانی می باشد! و کمک "همکاران داوطلب! " در سازمان های " سیا " و " ام- آی- 6" چه معنایی دارد.

کانارد آنشنه، برای فریب خواننده مقاله، با زیرکی مسئولیت های دو سازمان اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را با سازمان اطلاعات خارجی فرانسه " DGSE  " مقایسه می کند، تا این شبهه را در خواننده بوجود بیاورد که منبع این خبر سازمان اطلاعات خارجی فرانسه می باشد.

 

کانارد آنشنه ، سپس به رخداد های سال گذشته در ایران پرداخت و همه آن ها را از کشته شدن مشکوک مسعود علی محمدی ومجید شهریاری دو فیزیکدان ایرانی و زخمی شدن فریدون عباسی دوانی، فیزیکدان دیگر، انفجار انبار موشک های سپاه پاسداران در خرم آباد و رخنه ویروس کامپیوتری استاکس نت در سیستم های اتمی ایران را کار مشترک اسراییل، آمریکا و انگلیس جلوه داد.

 

کانارد آنشنه، در پایان می نویسد که به گفته منابع غیر رسمی در سازمان های امنیتی فرانسه، همکاری گروه سه کشور" اسراییل، آمریکا و انگلیس " ادامه خواهد داشت، به امید آن که بتوانند مانع دست یابی ایران به همان سلاح اتمی ! شوند، که هم اکنون اسراییل، هند و پاکستان دارا می باشند.

اردک زنجیرشده (کانارد آنشنه) به زنجیر رژیم اسلامی دخیل می بندد و به گونه ای حق برخورداری از سلاح اتمی! را به عنوان هدیه پاپا نوئل در آستانه سال نو مسیحی به رژیم اسلامی می دهد.

 

حکومت اسلامی با برخورداری از منابع مالی سرشار ازدرآمد های نفتی ایران، سال ها است که در برون از مرزهای کشور به ایجاد شبکه های لابی گری طرفدار خود پرداخته است، این لابی ها در برخی از کشور ها دارای نفوذ می باشند. چند سالی است که رژیم ایران کشور فرانسه را نیز هدف لابی گری های خود قرار داده است وتاکنون موفق شده با بهره گیری تعداد انگشت شماری از روزنامه نگاران، نویسندگان، دانشگاهیان و سیاستمداران، آنان را بلند گوی تبلیغاتی رژیم اسلامی قرار دهد.

 

ماه گذشته در گفتگویی با روزنامه سرشناس لوموند، یکی از لابی های ایرانی رژیم در فرانسه، حکم سنگسار سکینه آشتیانی را نتیجه اختلافات قبیله ای! در ایران دانست و به تطهیر حکومت اسلامی پرداخت.

 

رژیم اسلامی، در آغاز ماه دسامبر گذشته، در راستای عملیات جنگ های روانی و ضد اسراییلی ، دست به دامان، تیری میسان، روزنامه نگار و نویسنده جنجالی فرانسوی زد، وی به خاطر نوشتن کتاب معروف ضد آمریکایی اش " دروغ بزرگ " در باره انفجار مراکز اقتصادی و نظامی آمریکا در یازدهم سپتامبر، سرشناس شده است.

تیری میسان، که نمک پرورده حکومت اسلامی و فرزند خوانده آن حزب الله لبنان است، به یاری آنان شتافت و در یک سناریو از پیش برنامه ریزی شده ، زیر پوشش یک گزارش به اصطلاح تحقیقی! که در یک نشریه روس زبان " آدانکو " منتشر شده بود، سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا را متهم به دست داشتن در قتل رفیق حریری کرد.

 

تیری میسان ، سپس به ایران رفت و در تاریخ ششم دسامبر در دانشگاه بین المللی امام خمینی سخنرانی نمود و به پرسش های  دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد، وی به تشریح سیاست های جهانی و منطقه ای در پیوند با خاورمیانه، اسرائیل، ایران ، لبنان و اخبار منتشر شده در سایت ویکی لیکس پرداخت. تیری میسان سپس با تعریف و تمجید از آیت الله خامنه ای و محمود احمد ی نژاد، رئیس جمهور اسلامی سخنان خود را پایان داد و گفت: برای تخریب چهره احمدی ‌نژاد در غرب زندگینامه‌ای دروغین منتشر شده است.

 

تیری میسان، به دلیل جنجال آفرینی و داشتن شخصیت چند چهره، سرشناس شده است، به گفته خودش فراماسون است و ادعا دارد که مبتکر گشایش خانه هم جنس بازان در فرانسه می باشد، او مدتی معاون دبیرکل انجمن جهانی زنان و مردان هم جنس باز بوده است.

میسان، درسال 1990، در پرونده کشیش هم جنس باز، ژوزف دوسه ، از تلاش های این کشیش در حمایت  از هم جنس بازان، دوجنسی ها ، کودک بازان، خود آزاران و دگر آزاران جنسی پشتیبانی می کرده است.

 

تیری میسان چند سال است که در لبنان و در سایه حمایت حزب الله  بسر می برد و روابط نزدیکی با حکومت اسلامی ایران دارد.

 

چهاردهم  دی ماه- چهارم ژانویه 2011

 


January 5th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی